11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ce.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
 CE 221Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Veri kümeleri üzerinde ekleme ve silme işlemleri yapan arama problemlerinin verimli çözümü için karım ve dengeli ağaç veri yapılarının göreceli avantajlarını değerlendirmek
  • Yığınların verimli bir şekilde birleştirilmesi sözkonusu olduğunda sola doğru yığınları kullanmak
  • Performansları için verimli bir küme implementasyonuna ihtiyaç duyan problemlerin çözümünde ultra hızlı ayrık küme sınıfını kullanmak
  • Karmaşık problemleri çizgelerle modellemek
  • Çizge algoritmalarını probleme doğrudan veya bir dizi transformasyon sonrası uygulayarak verimli bir şekilde çözmenin yollarını araştırmak
  • Sıralama ile ilgili çalışma zamanı alt sınırının ve geçerli olduğu şartların farkına varmak
  • Çeşitli veri yapılarının kullanım alanlarını tarif etmek
  • Ortak veri yapıları idame ettirmek için gerekli operasyonları açıklamak
  • Hesaplama problemlerini çözmek için gerekli uygun veri yapılarını tasarlamak ve uygulamak
  • Hesaplama problemlerini çözmek için basit algoritmalar tasarlamak
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hashing Course Book (Ch. 5.1, 5.2, 5.3, 5.4.1)
2 Hashing Course Book (Ch. 5.4.2, 5.4.3, 5.5, 5.6, 5.7)
3 Leftist Heaps Course Book (Ch. 6.6)
4 Sorting (Indirect Sorting, Lower Bound for Sorting, Bucket Sort)Leftist Heaps Course Book (Ch. 7.8, 7.9, 7.10)
5 Disjoint Set Class Course Book (Ch. 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5)
6 Disjoint Set Class Course Book (Ch. 8.6, 8.7)
7 Ara sınav
8 Graphs: Topological Sorting Course Book (Ch. 9.1, 9.2)
9 Graphs: Unweighted Shortest Paths, Dijkstra’s Algorithm Course Book (Ch. 9.3.1, 9.3.2)
10 Graphs: Shortest Path Algorithms for graphs with negative edge costs and critical path analysis for acyclic graphs Course Book Ch. 9.3.3, 9.3.4, 9.3.5, 9.3.6)
11 Graphs: MaximumFlow Algorithm Course Book (Ch. 9.4)
12 Graphs: Minimum Spanning Tree Course Book (Ch. 9.5)
13 Graphs: DepthFirst Search, Connected Components, Biconnectivity Course Book (Ch. 9.6.1, 9.6.2)
14 Graphs: Euler Circuits Course Book (Ch. 9.6.3)
15 Graphs: Directed Graphs and Finding Strong Components Course Book (Ch. 9.6.4, 9.6.5)
16 Review of the Semester
Ders Kitabı M. A. Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3/e, AddisonWesley, 2006
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
6
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
15
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
15
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
1
20
    Toplam
202

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi

X
2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi

X
3

Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

X
4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi

X
5

Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi

X
6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

9

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

10

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık

11

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010